.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لج بازی های منطقه ای یک نماینده ادامه دارد .....
یا منطقه آزادتجاری یا جدائی غرب استان از مازندران !
شمال نیوز : احمدی با بیان اینکه اعتقادمان رقم خوردن وقایع خیر برای مازندران است، افزود: در غیر این صورت مردم غرب مازندران خواستار استان شدن این منطقه هستند.....

شمال نیوز : نماینده نوشهر و چالوس در حاشیه نشست تعاملی و هم اندیشی قوای سه گانه برای ساماندهی ساخت و سازهای غیرمجاز در مجتمع رشد تنکابن درباره منطقه آزاد امیرآباد گفت: از بس برای مازندران در این چند ده ساله  کاری انجام نشده و خیری به ما رسانده نشده است، با یک حرف و مصوبه درباره منطقه آزاد، عده ای ذوق زده شده و عده ای ناراحت می شوند.

به گزارش شمال نیوز قاسم احمدی لاشکی افزود: منطقه آزاد مازندران هنوز در حد حرف معمولی بوده و به دولت نرفته است و فقط شورای عالی مناطق آزاد کشور گفت که در مازندران مناطق بررسی شوند که کدام منطقه ظرفیت منطقه آزاد شدن را دارد.

وی با اشاره به اینکه استان های اردبیل و ایلام  حدود دوسال پیش منطقه آزاد شدن برخی مناطق آنها مصوبه هئیت دولت را دارند، اضافه کرد: با این وجود هنوز این مناطق به منطقه آزاد تبدیل نشده اند.

نماینده مردم شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوعی که هنوز در مازندران نه به بار است و نه به دار چگونه برخی را خوشحال و برخی را ناراحت می کند.

احمدی با بیان اینکه اگر منطقه ای بخواهد تبدیل به منطقه آزاد شود بایستی در صحن علنی مجلس رای بیاورد، گفت: هنوز تفاهم در این زمینه بین نمایندگان مجلس مازندران بوجود نیامده و این امر مشکل ساز است.

وی افزود: بهتر است به این موضوع عقلانی تر پرداخته شود و نقطه ای را در سطح استان بعنوان منطقه آزاد انتخاب کنیم که شعاع بیشتری  از استان را در بربگیرد.

دبیر مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان مازندران ادامه داد: شعاع بندر  امیر آباد  از یک طرف به مازندران وصل است و از طرف دیگر به استان گلستان و این چه ارتباطی با مازندران دارد.

احمدی با بیان اینکه اعتقادمان رقم خوردن وقایع خیر برای مازندران است، افزود: در غیر این صورت مردم غرب مازندران خواستار استان شدن این منطقه هستند.

وی درباره بندر نوشهر گفت: این بندر ۹ دهه سن دارد و هیچ بندری در کشور تا این اندازه دارای ظرفیت زمانی نیست.

احمدی با اشاره آزاد راه تهران - شمال بیان کرد: فاز یک این آزاد راه در بهار ۹۶ گشایش یافته و حدود ۶۰ کیلومتر از این مسیر کوتاه تر می شود و البته پاکت فازدوم این آزاد راه نیز باز شده است که این نزدیکی به پایتخت از مزیت های بندر نوشهر است.

وی نزدیکی بندر نوشهر به دوفرودگاه نوشهر و رامسر را از دیگر مزیتهای این بندر برشمرد و گفت: شاید بگویند بندر نوشهر از لحاظ وسعت کوچک است که همین محدودیت از مزیت های این بندر است.

احمدی ادامه داد: با بازدیدی که از چهار بندر ارس، انزلی، قشم و کیش داشتم، بندر کیش علیرغم محدودیت فضا بیشترین موفقیت درکار را داشت و صادراتش به واردات می چربید.

 وی اظهار داشت: البته با باز شدن راه دسترسی بندر نوشهر ما می توانیم حدود ۲۰۰ هکتار فضا را به اراضی بندر نوشهر اضافه کنیم.

این مسئول با بیان اینکه در هفته اخیر به دیدار رئیس جمهور رفته و از مشکلات غرب مازندران سخن گفته است، افزود: خدمت رئیس جمهور عرض کردم که در تاریخ ۱۹ خرداد ۹۲ به مردم عباس آباد قول دادید که از حقوق این مردم دفاع کنید و جلوی بی عدالتی ها را بگیرید و بدانید که اکنون این بی عدالتی ها در حال انجام است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سیدی 21 آبان 1395
با سلام. ببینید این نماینده چه دید اقتصادی بسیار ضعیفی دارند. همه مسائل رو سیاسی می بینند. جای تعجب داره. متاسفم !!برادر لاشکی این چه حرفیه شما به زبان میارید؟ کمی هم فکر کنید بعد حرف بزنید. مومن، منطقه آزاد بایستی مولفه های خاصی داشته باشه که نوشهر بسیار با اونها فاصله داره. فقط جهت اطلاعه شما می گم. مسیر تردد کشتی های سنگین وزن در منطقه، فقط از مسیر بندر امیر آباد مقدوره. مابقی دلایل بماند.
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 22 آبان 1395
منطقه آزاد امیرآباد می تواند سریعتر و بسیار بهتر استان مازندران رو به سمت توسعه پیش ببرد. چون همه زیرساختها در آن مهیاست و دولت نیازی به هزینه و وقت زیاد برای آماده سازی آن ندارد.

* بندر امیرآباد 2120 هکتار - نوشهر 40 هکتار
* شهرک صنعتی مصوب بهشهر 1000 هکتار + 160 هکتار فعلی - شهرک صنعتی نوشهر 15 هکتار
* بندر نسل سوم و پیشرفته امیرآباد 34 اسکله (فعلا 15 اسکله تکمیل شد) - بندر قدیمی نوشهر 11 اسکله
* بندر امیرآباد در فضای آزاد و بیرون از شهر قرار گرفته - بندر نوشهر در شهر زندانیه
* بندر امیرآباد مجهز به حمل و نقل ریلی است - نوشهر ریل راه آهن نداره.
* هر دو در نزدیکی خودشون فرودگاه دارند. اما فرودگاه ساری بین المللی هست و آماده تر.
* کشتی و سکوسازی ایران صدرا، نیروگاه شهید سلیمی و پایانه نفتی شمال در جوار بندر امیرآباد قرار دارند.

* اگر فرضا شعاع 100 کیلومتر رو در نظر بگیریم. بندر امیرآباد تا بابل و فریدوکنار رو پوشش میده و اگر مثل غرب استان بزرگراه ساحلی در شرق استان داشته باشیم تا محمودآباد هم میرسه. اما بندر نوشهر فقط تا آمل و از جاده ساحلی تا فریدونکنار رو پوشش میده. با وجود اینکه جمعیت ملاک انتخاب منطقه آزاد نیست اما با این وجود عمده جمعیت استان و شهرهای مهم استان به بندر امیرآباد نزدیکترند. اما با رایزنی میتوان همچون گیلان و خوزستان شعاع منطقه آزاد در هر نقطه استان که باشه رو به کل استان تعمیم داد.

* یکی از مزایایی که منطقه آزاد امیرآباد نسبت به نوشهر برای شهرهای مرکزی استان دارد اینه که با افزایش رفت و آمد به شرق استان موقعیت ارتباطی شهرهای مرکزی استان بهتر میشه و این موضوع هم میتواند در رونق بیشتر این مناطق موثر باشد اما نوشهر چنین مزیتی برای هیچ شهری ندارد به غیر از نوشهر و چالوس!
نا شناس 21 آبان 1395
زرشک ! وه هم تازه شه خوجا بیداربیه و بعد ازچنددوره زبون بازهاکرده! برات زوده عمو
پاسخ ها به این نظر
حق 22 آبان 1395
زرشک دوست داری دوست عزیز..... اون موقع که این نماینده در راس کار بود احتمالا شما خو دوه ای
امیر 17 21 آبان 1395
واقعا به مردم چالوس و نوشهر به خاطر این نماینده پرتلاش تبریک میگم. تمام نمایندگان غرب مازندران باید متحد شوند و یک استان جدا تشکیل دهند. تا جدا نشویم این داستان همچنان ادامه دارد.....
پاسخ ها به این نظر
قاسم 21 آبان 1395
جدا بشید تا زودتر ما از شر یک عده که هر طرحی از استان مازندران را با تهدید میخواهند به سمت خودشون بکشند راحت بشیم ...واقعا داشتن یک مقدار فکر فرا منطقه ای شعور میخواهد که متاسفانه بعضی ها مقداری از آن هم ندارند!!!!!!!!!!!
رنجر ساری 21 آبان 1395
بهتون قول میدم اگر از مازندران جدا بشید دیگر هیچ گونه ارزش و اعتباری ندارید
و تهرانی های عزیز شهرهای ساحلی شما رو تصرف میکنند چنانچه همین الانش هم چنین اتفاقی داره میافته...پس خدا رو شکر کنید که یکی از شهرستان های استان مازندران هستید که مرکز آن هم شهر شهید پرور و همیشه قهرمان ساری است.
محمد 21 آبان 1395
میخاید شرق استان رو آتیش بزنید خیال همه رو راحت کنید داداش؟!
تا زمانی که شما معنی منافع ملی و منفعت کلی و خرد جمعی رو متوجه نشید، با هیچ کاری رنگ پیشرفت رو نخواهید دید...
این امتیاز متعلق به کل استانه و از منافعش کل استان بهره‌مند خواهند شد. محصولات کل استان از این منطقه صادر خواهد شد و مردم عزیز استا به منطقه آزاد انزلی و ... که در سایر استانهاست نخواهند رفت!!!
خود آقای لاشکی که فقط لاف میزنه هم میدونه که هیچکدام از بنادر فریدونکنار و نوشهر بهیچ وجه منطقه آزاد نخواهد شد چون زیرساختهای اولیه رو ندارند.
تأسف...
تأسف...
تأسف...
قائمشهری 21 آبان 1395
آقای احمدی ما قائمشهریا هم عقیده با شما هستیم بندر امیر آباد انتهای مازندران هست و شعاع چندانی را دربر نمیگیرد، حتی شامل قائمشهر هم نمیشود، عقلانی هست یا بندر فریدونکنار ویا بندر نوشهر، چون نوشهر هم شود شهرهای زیادی از مازندران تحت شعاع قرار میگیرند، در صورتی که بندر امیر آباد از شرق به شهر های بندر گز و کردکوی خیلی نزدیک تر هست تا شهرهای مرکزی مازندران، خواهشا در این امر پیگیری های لازم را مبذول بدارید
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 21 آبان 1395
فریدونکنار که اصلا به حساب نمیاد. وقتی بندر خوبی نداره پس دولت به اون فکر هم نمیکنه!

بندر امیرآباد تا مرز گلستان 60 کیلومتر فاصله دارد. تا ساری 50 کیلومتر. جمعیت ساری و بهشهر از همه شهرهای غرب استان بیشتره. نکا هم از چالوس خیلی کمتر نداره. با این حساب بندر امیرآباد جمعیت بیشتری رو در برمیگیره.

وسعت هزاران هکتاری بندر امیرآباد، تعداد اسکله ها و بزرگی بندر امیرآباد و امکاناتی نظیر ریل راه آهن و ... جای شکی در بهتر بودن امیراّباد باقی نمیگذاره.

انتخاب بندر امیرآباد باعث میشه تا رفت و آمد به شهرهای شرقی بیشتر بشه که از لحاظ گردشگری و اقتصادی به نفع شهرهای مرکزی استان هم هست. اگر نوشهر با همه نواقص و مشکلاتی که دارد منطقه آزاد بشه فرض کنید اگر گردشگران تهرانی بخوان به نوشهر برن از همون جاده چالوس رفت و امد می کنند و میتونند از همون ور برگردند که نفعی به شهرهای مرکزی استان نمی رسونه.
یک مازنی 21 آبان 1395
با منطقه آزاد شدن امیر آباد بیشتر باید به گلستانی ها تبریک گفت تا مازندرانی ها، چون شهرهای غربی گلستان از جمله بندر گز و کردکوی بصورت رایگان تحت شعاع منطقه آزاد قرار خواهند گرفت ،اگر نوشهر هم شود با اینکه از ما فاصله دارن اما بازهم مازندرانی ها استفاده میکنن باعث خوشحالی ماست، ولی اگر شهرهای گلستان تو این شعاع قرار بگیرن واقعا جای گریه هست
عاقل 22 آبان 1395
بندر امیر آباد جنب جزیره میانکاله و در حاشیه شهرهای ، گلوگاه ،نکا ، بهشهر ، میاندرود و ساری مرکز استان مازندران واقع شده با راه ارتباطی ریلی و اسفالت با دشت وسیعی که قابل گسترش برای ایجاد انبارها و تاسیسات مورد نیازنه بندر گز و کردکوی نیم نگاهی به نقشه استان مازندران بیندازید بعد نظر بدهید
ابوذر 21 آبان 1395
نماینده شهر ما لجبازه یا شما نماینده ها و مسوولین شرق استان. تمام امکانات استان و بودجه استان رو برای شرق استان خرج می کنند. تمام استخدامی های استان برای شرق استانه. ما حتما به حقمون میرسیم. مردم غرب استان بیدار شدن. هر چی در غرب استان داریم برای قبل انقلابه. خیانت نماینده های مرکز و شرق استان رو در حق مردم غرب استان هیچوقت فراموش نمی کنیم. برنامه های اعنراضی مردم غرب استان رو به زودی میبینین. ما باید استان جدایی بشیم.
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 22 آبان 1395
نماینده شهر شما لجبازه. منظور شما از شرق استان کجاست؟ بابل و ساری و امل
اما منظور ما از شرق استان بهشهر و نکا و گلوگاهه که بالاترین آمار بیکاری و طلاق رو در سطح استان دارند. منطقه شما از لحاظ گردشگری بسیار پیشرفت کرده اما با خودخواهی خودتون میخواید جلوی پیشرفت شرق رو بگیرید. اما به لطف خدا حق به حق دار خواهد رسید.

پس به قول خودتون قبل انقلاب اونقدر بهتون رسیده شد، بعد انقلاب باید به شهرهای شرق استان بیشتر رسیدگی میشد که متأسفانه هنوز اوضاع خوب نیست.

از لحاظ گردشگری و اقتصاد و ... همه ظرفیتهای مهیاست اما دریغ از توجه.
موسوی 21 آبان 1395
آنچه مسلم است ایشون دنبال گرفتن امتیاز است یک امتیاز واهی یعنی یا منطقه آزاد را به ما بدهید یا مارا جدا کنید. شما باید توجه داشته باید طبق نظر کارشناسی فقط بندر امیرآباد است که توانایی منطقه آزاد شدن را دارد. اما آنچه مشخص است این است که حتی اگر امیرآبادبهشهر منطقه ازاد نشود نه تنها نوشهر منطقه ازاد نخواهد شد بلکه خیال تجزیه مازندران هم نتیجه نخواهد داد. زور آزمایی سیاسی را کنار بگذارید و به فکر ساختن باشید نه سوزاندن آقای لاشکی. ازاین اب گلالود جز تفرقه هیچی درنمیاد اقای لاشکی.باید افق نگاه رو وسیعتر کرد اقای لاشکی.
پاسخ ها به این نظر
امیر 17 22 آبان 1395
با این حرفها سالهای زیاد مردم نور تا رامسر رو از حقشان دور کردید
همشهری 21 آبان 1395
اقای لاشکی خواهشا به امور دیگر بپردازید و سنگ اندازی نکنید سرتان تو لاک خودتان باشید هر چی دلتان میخواهد اظهار نظر کنید چون نوشهر از شهرهای خیلی کوچیک است بار دیگر از حرفهای شما در رسانه ها بشنوم ما شرق استان طور دیگر با شما برخورد میکنیم
پاسخ ها به این نظر
رضا 22 آبان 1395
شما طور دیگه برخورد میکنید بابا فقط چمستان برای زور ازمایی باشما شرقیها کافیه
گمنام 20 آبان 1395
ضمن تشکر از همه خدمتگزاران صدیق انقلاب در راس مقام عظمای ولایت و رهبری حضرت آیت الله الامام خامنه ای که تا به امروز با تلاش خویش ایران اسلامی را به اوح قله پیشرفت رساندند
حرف دل:
۳۸ سال هست با بی مدیریتی و سیاسی کاری و حزبی و جناحی بازی بعضی از مسولین چه در دولت و چه در مجلس و چه رده های پایین تر تا حتی یه رئیس اداره که حتی بعضی ها در لباس میش اما در باطن گرگ خیانت های زیادی به آرمان های امام راحل و خون شهدا و این همه مردم ایران اسلامی کردن ولی همچنان مردم با بصیرت و ولایتمدار پایدارتر از دیروز به این آرمان های انقلاب اسلامی وفادارن و هنوزم جان خودشون رو در راه این هدف دارن فدا میکنن
من نمیدونم اگر مملکت ما میخاد پیشرفت بکنه نه اینکه باید فکر خدایی و مدیریت جهادی و تخصص و تعهد داشت.هر جایی که جدال و کشمکش هست بوی کار غیر خداست و هزینه کردن از مردم و نظام و رهبری بهانه ای دست خیلی از آدمها.
ما به چه زبان بگوییم سوء مدیریت و بی موالاتی و هوای نفسانی و عدم تخصص بعضی ها موجبات عقب افتادگی این استان ولایتمدار شده
خواهشا بس کنید تو رو خدا جوانان ما از این سوء مدیریت دارن له میشن زیر بار مشکلات
تابع عملی ولایت باشید نه زبانی
تابع محض ولایت بودن
یعنی خادم ملت بودن مدیر جهادی بودن.یعنی اقدام و عمل یعنی اجرای اقتصاد مقاومتی یعنی اشتغال یعنی پیشرفت و توسعه یعنی فقرزدایی یعنی از بین بردن گرفتاری مردم یعنی رشد و اعتلای فرهنگ و ادب ایرانی و اسلامی و در یک کلام تابع ولایت بودن یعنی مدافع حریم ولایت بودن با تمام وجود و توان
نه حرف نه لغلغه زبان
این عمار...
پاسخ ها به این نظر
سردار 22 آبان 1395
زارت.این پیام شما الان این وسط چه ربطی به صورت مسئله داشت.شما همون تابع عملی ولایتت خودتان را اجرا کنید اخوی????????
ناشناس 20 آبان 1395
اقای نماینده نوشهر و چالوس هیچ کاری نمیتونی بکنی
پاسخ ها به این نظر
شمالی 21 آبان 1395
ایشون در این مورد که گفتن نماینده نور نوشهر چالوس عباس آباد کلاردشت تنکابن ورامسری ها هستند حرف همه ما همینه.
شهروند 20 آبان 1395
اول یه فکری برای تبدیل وضع نیروهای شرکتی ادارات غرب مازندران بکنید بعد
سید محمد رضا از ساری 20 آبان 1395
اقای وکیل محترم مردم شریف نوشهر چالوس وکلاردشت در مجلس شورای اسلامی
این طوری نفرمایید :یا اقدس یا هیچکس!!!!
نا شناس 20 آبان 1395
احمدی لاشکی بدنبال منافع شخصی خودشه
فرشاد 21 آبان 1395
منطقه آزاد تا فاصله ى خاصى از بندر ميتونه باشه،چون اميرآباد به استان گلستان نزديك هستش خيلى از نظر جغرافيايى خوب نيست چون فايده اش ميرسه به گلستان،پس عقل ميگه منطقه آزاد تو قسمتهاى مركزى استان از نظر جغرافيايى باشه تا هم شرق و هم غرب استان منفعت ببرن،اسم از جايى نميبرم ولى با اين كار همه راضى ميشن.مگر اينكه نوشهر و بهشهر با تلاش همه هر دو منطقه آزاد بشن،هرچند من فكر ميكنم دولت به خاطر كم لطفى به مازندران ميخاد اين بازى جديد رو راه بندازه تا مثل ٤ سال قبل بالاترين درصد راى رو از مازندران بگيره اگر خيلى به فكر مردم مازندران هستن هر دو بندر نوشهر و بهشهر رو منطقه آزاد اعلام كنه و تا قبل انتخابات تصويب كنه و از مجلس هم رأى مثبت بگيره.پس آگاه باشيد و بى جهت جدل نكنيد
پاسخ ها به این نظر
دولت هستم 21 آبان 1395
چشم. فقط مرکز چی؟
مهندس شهرسازی 21 آبان 1395
خاک بر سر ما با چنین نماینده هایی با چنین تفکراتی.....!!!!
عزیزی شرق نشین 21 آبان 1395
بخدا قسم بندر امیر آباد بهانه بود شما دنبال جدائی وتشکیل ایالتی جدا گانه هستید! غفط اینو بدون که ما شرق نشینان در خیلی مواقع چوب منفی کاریهاتا نو خوردیم دم بر!!!!
بعنوان نپمونه اینکه تمام فئودالها ومرفهین بیدرد با حمایت برخی از ازمابهتران تما
م زمینهای حاصلخیز منطقه غرب رو بهثمن بخس خریداری نمودن ودر آن ویلا و آسمانخراش درست کردن! بنحویکه کشاورزی را در غرب به افسانه ها سپردید!
و تا حتی داد مسئولان و مردم را در آوردید! وبر اثر این کار متولیان امر بخاطر کار
توان بیچاره مردم شرق را تنبیه کردن و هرگونه ساخت وساز در زمینهای کشاور
زی رو ممنوع کردن! بحدی که اگر ما بخایم تو زمینهای کشاورزیمون یک اطاقکی
بسازیم ما رو بعنوان متخلف بدادگاه وحتی بعضا دادگاه صحرائی تشکیل میدن و همشو تخریب میکنند!
گنه کرد در بلخ آهنگری بشوشتر زدن گردن مسگری!!!!!!!!!!!!
همه میدونن که طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری سالهای سال در دستور کار مسئولان و علی الراس نمایندگان مجلس بوده واینطور که معلومشد برخی از مسئولان بنابه دلائل مبهم اقدامی نکرده و سکوت پیشه کرده بودن!حالا که با
تلاش عزیزانمان این مهم در حال بوقوع پیوستنه هرروز از گوشه وکنار عده ای
ساز مخالف کوک میکنید؟ فقط بدونید مردم شرق مازندران این مهم رو بساد گی بدست نیاوردن که بخان به این راحتی ازدست بدن!!عزیزان مسئول دعای
خیرما بدرقه راهتان وهمه ما باشماهمراهیم!!!
نا شناس 21 آبان 1395
آقای محترم ْ تا کی زیراب همدیگه را می خواهید بزینید
همین کارها را می کنید که بیکاری تو استان زیاد شده
استان ما با توجه به منابع غنی ْ جزو استانهای ضعیف تبدیل شده
از دست امسال شما جوانان بیکار و خانواده ها چیکار کنند
نا شناس 21 آبان 1395
خداوند نعمت عقل رو داده تا ازش استفاده کنیم.

جالبه که یه سریها میان میگن منطقه آزاد باید جایی باشد تا شعاع بیشتری را در بر بگیرد!
شما اول یک جایی بهتر از امیراباد پیدا کنید که وسط استان باشد بعد بیاید بگید امیرآباد مناسب نیست.
امیرآباد اهداف مناطق آزاد رو بهتر و بسیار سریعتر و بهتر میتونه محقق کنه. دو بندر دیگر که اسکله درست و حسابی و زمین ندارند چطور میتونند منفعت خوبی به استان برسونند؟!


نا شناس 21 آبان 1395
منطقه آزاد شدن امیرآباد برای مرکز استان خیلی بهتره. به این دلیل که افزایش رفت و آمد به بندرامیرآباد باعث افزایش تردد از شهرهای آمل بابل قائمشهر و ساری خواهد شد که آثار مثبت اقتصادی و گردشگری و ... برای شهرهای مرکزی استان خواهد داشت.

اما با منطقه ازاد شدن بندر کوچک و محصور نوشهر این اتفاق مثبت برای شهرهای مرکزی استان نخواهد افتاد.
نا شناس 21 آبان 1395
من همیشه دوست داشتم غرب مازندران از مازندران جدا بشه.واقعا بودن و نبودنشون چه نفعی برای مردم این سمت داره...نتنها سودی نداره بلکه مثل یه بچه لجباز نیاز به بودجه بیشتر برای اروم کردنش داریم.همیشه گفتم و بازم میگم اگر مردم شرق مازندران زرنگ بودن از جداشدن غرب مازندران حمایت میکردن...
شهروند 21 آبان 1395
این تبدیل وضعیت شرکتی ها چی شد؟؟؟؟؟؟
ناشناس 21 آبان 1395
جناب اقای احمدی فعلا سنگ اندازی ها از جانب شماست از اول ساز مخالف میزنی شما مدافع مازندران نیستین بلکه برای نفع خودت داری تلاش میکنی چرا تا حالا حرف از ازادراه شمال نزدی بگذارید این کار عملی بشه چه فرقی میکنه بهشهر فریدونکنار یا نوشهر . به هر حال مازندرانه . در فکر تجزیه شدن هم نباشید
نا شناس 21 آبان 1395
پس زودتر مستقل بشید تا با تعصباتتون مازندران رو نابود نکردید.
رضا 21 آبان 1395
امه مازندران آباد نوونه
برای اینکه اتحاد نوونه

هر بندری که امکانات ندارنه
این بندر منطقه آزاد نوونه

لج و لجبازی ره جان برار جان
بهل کنار که استان شاد نوونه

نزن ساز جدایی با جدایی
ته آرا اینجوری زیاد نوونه

درسته شمه بندر خله خاره
ولی هرگز اميرآباد نوونه





مازندرانی اصیل 21 آبان 1395
این چه بهانه ای برای مخالفت با منطقه ازاد ه ،داشتن سابقه تاریخی چه امتیاز اقتصادی ویژه هست که شما مطرح می کنید .جناب جان این بهانه ها نشانه ناتوانی شما ست وخودتان بهتر می دلنید که کاری ازدستتان بر نمی آید واین حرف ها فقط مصرف منطقه ای بیش برای شما نداره جناب جان
نا شناس 21 آبان 1395
مگه به سن و سال بندر هست؟؟! برادر کل بندر نوشهر به اندازه یک سوله بندر امیرآباد نیست.
نا شناس 21 آبان 1395
مردم تو نون شب شون مونده هیچی کشک
هم ولایتی 21 آبان 1395
آقافرشاد صحبتتون واقعا منطقیه
نا شناس 21 آبان 1395
غرب مازندران که مال تهرانیهاست تمام زمینهاشونو فروختن ماشین بازی کردن حالا منطقه ازاد بگیرین که چی بشه دو روز دیگه هم میگین ما رشتی هستیم یا میخوایم استان جدا بشیم بهتره اول برادریتون رو به مازندران ثابت میکردین...
پاسخ ها به این نظر
امیر 17 22 آبان 1395
استاد عزیز مازندران رو کل کشور به رامسر و کلاردشت و کجور و چالوسش میشناسن نه ساری و بهشهر دادا
نا شناس 22 آبان 1395
منم همینو عرض کردم اونجا دست غیر استانیهاست کاکا...
نا شناس 21 آبان 1395
امیر 17 پس اونقدر وضعتون خوبه که نیازی به منطقه آزاد نداشته باشید.
نا شناس 21 آبان 1395
وقتی کل بودجه میاد اونطرف باید هم بشناسن
شهر سی هزارنفریتون اندازه ساری و بابل بودجه میگرفت دوره طاهایی
علت اصلیش نماینده بیعرضه و استاندار کم کفایت نمیگم بی کفایت که هرچی میکشیم از دست این آقای نمایندس استاندار هم مجبوره دستشو ببره بالا
نا شناس 21 آبان 1395
متاسفم که اصلا فلسفه مناطق آزاد فراموش شده و هیچ فایده ای برای رشد استقلال مملکت نخواهند داشت، و فقط باعث افزایش قاچاق می شوند.
محسن 21 آبان 1395
موندم تو کف ای موضوع شما دقت کنین مازندران حتی وقتی که گرگان هم جزئش بود استان وسیعی نبود و در برابر استان هایی چون خراسان و کرمان و فارس و خوزستان و اصفهان و حتی آذربایجان شرقی استانی کوچک به حساب می آمد و دیدیم اومدند بخش زیادی از مازندران رو به نام استان گلستان جدا کردند و چیزی از خاک مازندران نگذاشتند و بدبختانه و متاسفانه چندی است از غرب این استان هم سر و صداهایی به گوش می رسه که بله ما هم باید استان شویم آخه برادر اجازه بدید اسم مازندران بمونه چرا دیگر استان ها به این فکر نیستند که بیان و استان خودشون رو تیکه پاره کنند و مدعی شوند که باید استان شوند. این نهایت بی لطفی ما شمالی ها است که دوست داریم مازندران رو تکه پاره کنیم و هر گوشه اش رو یه استان قرار بدیم که چی استان داریم یعنی مردم دیگر استان ها نمی فهمند و ما می فهمیم! یک کم غیرت هم خوب چیزیه
ناشناس 22 آبان 1395
با سلام غرب مازندران خدا تومن از اجاره ویلا و فروش زمینشون در آمد دارند ولی مردم شرق مازندران بدبخت و تمام جونهاشون بیکارن منطقه امر آباد فرصت شغلی خوبی هست تور را خدا این فرصت را از ما نگیرد .غرب مازندران واقعا مردمان پولداری داره چون از زمین فروش ویلا پول زیادی به دست میارن
مهندس شهرسازی 22 آبان 1395
آقای نماینده با سلام،خیلی دوست دارم یک سری مطالعات پایه ای در خصوص پراکندگی جمعیتی مازندران داشته باشید یا اقلا سرشماری نفوس مسکن رو پیگیر باشید استان مازندران حدود ۳میلیون جمعیت داره که حدود ۲میلیون از حوزه شرق استانه تازه اگر آمل رو اضافه کنیم این عدد به ۲۴۰۰ میلیون هم میرسه،جناب لاشکی شما میخواهید یک استان با جمعیت ۶۰۰ یا ۷۰۰ هزار نفر بسازید که فقط جمعیت مرکز استانه؟؟؟؟؟؟اگر ایجور باشه پس مازندران باید ۱۰تا استان بشه دیگه.پس به لحظ جمیتی شرق خیلی بالاتره پس نیازها و حقوقشون هم بیشتره و رای با اکثریته .اگه اینجور نباشه یعنی جمعیت خیلی کمتر میخان حقوق دیگران رو زیر پا بزارن و این معنیه دیکتاتوری میده
نا شناس 22 آبان 1395
واقعا جاي تاسف هست كه اصلا نداري راحتي
مهندس شهرسازی 22 آبان 1395
جناب نماینده یک مطالعه تطبیقی بکنیم با استان گیلان،حتما میدونید گیلان حدود ۱٨۰۰۰۰۰نفر جمعیت داره که پراکندگیه جمعیتش در شرق گیلان هستن بعد از رشت که حدود ۷۰۰هزار جمیت داره انزلی حدود ۱٨۰هزر جمعیت و شهرهای دیگه کمتر از این عدده،با این حال منطقه آزاد رو به انزلی دادن نه استان چنتا شد نه کسی ازین حرفا زد،تازه میدونید فاصله آستارا تا رشت خیلی بیشتر از رامسر تا ساریه،با این تفکری که شما دارید کشور باید هزارتا استان داشته باشه
سید 22 آبان 1395
یک نماینده باید ضمن دفاع از حق و حقوق حوزه انتخابیه خود منافع استانی و ملی رو هم در نظر بگیره بعنوان مثال یک پروژه در یک منطقه با 1 میلیارد قابل اجرا و در منطقه دیگربا 100 میلیار قابل اجراست حال اگر با هزینه پائین در یک شهر اجرا شد با هزینه بالا در شهر دیگر توجیه اقتصادی ندارد پس باید نماینده باید دنبال پروژه دیگر باشد که توجیه اقتصادی داشته باشد نه همان طرح .
مطمئنا" اگر آقای لاشکی موفق شود (که نشانگر بی توجهی نمایندگان و مسئولین استان است) نماینده سمنان هم بگوید من نمیدانم حتما" دریا برای ما بسازید تا ما هم منطفه آزاد داشته باشیم بی ربط نگفته است
كولايي ريكا 22 آبان 1395
باسلام خواهشا استان بشين ولي اسمشو بزارين تهران چون شماها تاحياط خونه خودتون و فروختيد به تهرانيها با پولش حال ميكنيدضمنا اين خاكي كه ماروش هستيم خاك اجداديست ويه منطقه ازاد تقديم تهرانيها كنيدهم بد نيست
پاسخ ها به این نظر
امیر 17 22 آبان 1395
از این که تهرانیها سمت شما نمیان چرا ناراحت هستین؟
نا شناس 22 آبان 1395
منطقه آزاد امیرآباد می تواند سریعتر و بسیار بهتر استان مازندران رو به سمت توسعه پیش ببرد. چون همه زیرساختها در آن مهیاست و دولت نیازی به هزینه و وقت زیاد برای آماده سازی آن ندارد.

* بندر امیرآباد 2120 هکتار - نوشهر 40 هکتار
* شهرک صنعتی مصوب بهشهر 1000 هکتار + 160 هکتار فعلی - شهرک صنعتی نوشهر 15 هکتار
* بندر نسل سوم و پیشرفته امیرآباد 34 اسکله (فعلا 15 اسکله تکمیل شد) - بندر قدیمی نوشهر 11 اسکله
* بندر امیرآباد در فضای آزاد و بیرون از شهر قرار گرفته - بندر نوشهر در شهر زندانیه
* بندر امیرآباد مجهز به حمل و نقل ریلی است - نوشهر ریل راه آهن نداره.
* هر دو در نزدیکی خودشون فرودگاه دارند. اما فرودگاه ساری بین المللی هست و آماده تر.
* کشتی و سکوسازی ایران صدرا، نیروگاه شهید سلیمی و پایانه نفتی شمال در جوار بندر امیرآباد قرار دارند.

* اگر فرضا شعاع 100 کیلومتر رو در نظر بگیریم. بندر امیرآباد تا بابل و فریدوکنار رو پوشش میده و اگر مثل غرب استان بزرگراه ساحلی در شرق استان داشته باشیم تا محمودآباد هم میرسه. اما بندر نوشهر فقط تا آمل و از جاده ساحلی تا فریدونکنار رو پوشش میده. با وجود اینکه جمعیت ملاک انتخاب منطقه آزاد نیست اما با این وجود عمده جمعیت استان و شهرهای مهم استان به بندر امیرآباد نزدیکترند. اما با رایزنی میتوان همچون گیلان و خوزستان شعاع منطقه آزاد در هر نقطه استان که باشه رو به کل استان تعمیم داد.

* یکی از مزایایی که منطقه آزاد امیرآباد نسبت به نوشهر برای شهرهای مرکزی استان دارد اینه که با افزایش رفت و آمد به شرق استان موقعیت ارتباطی شهرهای مرکزی استان بهتر میشه و این موضوع هم میتواند در رونق بیشتر این مناطق موثر باشد اما نوشهر چنین مزیتی برای هیچ شهری ندارد به غیر از نوشهر و چالوس!
مهندس شهرسازی 22 آبان 1395
جناب نماینده طبق اصول شهرسازی چنین مناطقی میبایست دور از گره های ترافیکی ومرکز شلوغ باشه،شما میدونید مثلا در هر شهر کارخونه ها در خارج از محدوده شهری احداث میشن واین کارخونه میتونه به شهر دیگه ای نزدیکتر باشه مثلا استان البرز و تهران نزدیک همند و خیلی از کارخونه های تهران به کرج نزدیکتره،اگر شما اینجوری فکر کنید همه چیز باید بیاد مرکز شهر و شهرهای مرزی با استانهای همجوار باید از گشنگی بمیرن چون نکنه ما خیری به استان بقلی برسونیم که از قضا اونا هم دارن مازندرانی حرف میزنن
اکبر 22 آبان 1395
واقعا تاسف تاسف تاسف برای این تفکرات /دوستان مازندران متعلق به همه ماست همینکه در دولت گذشته بیشترین نگاه به مازندران شد از بابت انتخاب وزرا و مدیران بلند پایه در دولت و ما از این فرصت نتونستبم برای این استان محروم کاری انجام بدیم /تاسف دوم : بندر امیر آباد از همه لحاظ شرایط منطقه آزاد شدن را دارد این دیگه سلیقه ای که نیست منطقی پشتش هست پس نباید بخاطر یک عده کار علمی و منطقی و.... را زیر سوال برد البته استاندار محترم و مسئولین کشوری نباید چنین اجازه ای به عده ای انگشت شمار بدهند که شلوغ کنند/تاسف سوم : نمایندگان غرب مازندران همیشه از حربه ای ما میخواهیم استانی جدا تشکیل بدهیم هر کاری خواستند کردنددیگه نباید به اونها اجازه داد./تاسف چهارم : از بابلسر به غرب امکانات تفریحی و توریستی و گردشگری و هتل و.... وجود دارد و از این بابت درآمد خوبی نصیب اونها میشه و هم استغال زایی بوجود اومده اما بقیه شهرها سوادکوه ، مرکز استان و شرق مازندران از این خبرها نیست /تاسف پنجم : خود کرده را تدبیر نیست در این دولت چندین بار جلسات در غرب تشکیل شده و بازدید استاندار و معاونین در جهت رضایت و عدم اعتراض اونها سفر کردند/
علی 22 آبان 1395
متاسفم برای شماشرقیها اصلا ادب رارعایت نمی کنید مگر رشتی کیست تازه شما دارید ازبخش گردشگری غرب میخورید کمی انصاف داشته باشید رضاشاه درجواب سربازی که گفته بود بماغذانمی دهند قالب یخی رادست نفر اول صف دادتارسید دست نفر اخر بیشتر اب شده بودشما مرکزنشینان انقدرفضل وبخشش دارید که باید بشما تحسین گفت خودتونتعریف نکنید بذارید دیگران ازشما تعریف کنند
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 21 آبان 1395
گردشگری غرب اونقدر پیشرفت کرده پس چه نیازی به منطقه آزاد دارید؟ سختتونه ببینید یکی دیگه هم میخواد خودشو بالا بکشه؟ گردشگری رو که مال خودتون میدونید، منطقه آزاد رو هم با اینکه اصلا شرایطشو ندارید مال خودتون میخواید.
سروش 22 آبان 1395
این طرز تفکر نماینده های ما، این انتخاب مردم هست که چه کسانی رو به مجلس بفرستند که بازتاب و نماد خودشان باشد، مردم در انتخابات با مطالعه ی عمیق کاندیداها دست به انتخاب بزنند، نه اینکه با هیاهوی بعضی ها و موج سواری آنها دست به انتخاب بزنند، انتخاب برطبق معنی اش یعنی جدا کردن و مشخص کردن و برگزیدن، پس کسانی را انتخاب کنیم که واقعا توانمند هست و میتواند از حق مردم دفاع کنه، نه هرکی بیشتر هزینه میکنه که مطمعنا آون شخص با هزینه های میلیاردی دیگه نماینده ی شما نخواهد بود.
نا شناس 22 آبان 1395
این آقای نماینده نمیدونه که عمق آبهای آزاد در مقایسه با دریاچه ها متفاوته. حاقل ها برای پهلوگیری کشتیهایی با وزن حداقل بیش از 5000 تن وجود نداره.و ....
علي 22 آبان 1395
جناب آقاي لاشكي شايد اگر مانندآفتاب باشيم در افق بالا بتابيم مي شود برهمه تابيد
من فرزند شرق مازندران هستم اگر حرفهايت را از روي دلسوزي مي زدي بسيار عالي و عاقل پسند بود اما وقتي مسئله ي جدا شدن از استان مازندران را بعنوان گروكشي مطرح مي كنيد؟!!!!!!!!!
تازه اگر جداشويد چه اتفاقي براي ما مي افتد؟ مگر غرب چه آش دهن سوزي هست كه هميشه براي تهديد از آن استفاده مي كنيد.بنده ضمن عذر خواهي ازتمام مردم فهيم و شريف غرب مازندران جناب آقاي احمدي لاشكي اگر مي خواهيد استان بشويد بشويد اما كلاس مردم غزيز غرب تا سرحد بهانه هاي ...پايين نياريد
قr 22 آبان 1395
نمایندگان ما واقعا اینرو متوجه نمیشن که بندر امیر آباد از یک طرفش به استان گلستان متصل میشه آقای رضیان آقای ادیانی آقای نجفی اگه نمیدونید برد یه بازدیدی داشته باشید حداقل فریدونکنارو مصوب میکردید نه امیرآباد که گلستانیها حالشو ببرن . واقعا باید به حال شماها تاسف خورد حالا ساری و نکا بهشر باید دفاع کنن شما چرا که مردم شهرتون هیچ سودی نمیبرن
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 22 آبان 1395
مخالفتهای با بندر امیرآباد عمدتا از روی بی اطلاعی و یا تعصبه!
بندر امیرآباد با مرز گلستان 60 کیلومتر فاصله داره. اگر مردم گلستان با این فاصله میتونند سود ببرن پس مردم قائمشهر هم با فاصله حدود 70 کیلموتری سود خواهند برد! ضمن اینکه در صورت الحاق فرودگاه ساری به منطقه آزاد حداقل بابل هم در شعاع منطقه آزاد قرار میگیره.
اگر فریدونکنار توانایی منطقه آزاد شدن رو داشت نمایندگانی که اسم برید حتما اینکارو می کردند و وقتی نتونستند یعنی امکانش نبود.
سلمان 22 آبان 1395
اولا یکجوری میگین گلستانیا انگار داعشین دوما بندر امیر اباد همه المانها دارد فریدونکنار ۳۰۰۰هزار میلیارد باید خرج شود به پای امیر اباد برسد.سوما مگه بچه بازی وسط بگیریم همه حالشو ببرن.مگه در ایام تابستان و تعطیل مشاهده نمیکنید که جاده هایتان قفل میکند باز از این شلوغی بیشتر میخواین
نا شناس 21 آبان 1395
دکتر فریدونکنار نوسهر رامسر چی داره که بشه منطقه آزاد
دوم اگه بچه قایمشهر هسی که شک دارم باشی!!!! اگه امیراباد بشه تردد از شهرماست نه جاده چالوس
البته اینچیزا سرت نمیشه
شاهرخ 22 آبان 1395
استاد احمدی لاشکی. برای شما منطقه ازاد شدن و استان شدن همطراز شده میگی یا این یا اون. جالبه والله. مردم نوشهر دور بعد به اقا رای بدهند که اینقدر حرص نخوره. شما دنبال سوار شدن ماشین ارزان قیمت با پلاک منطقه ازاد هستین نه رونق اقتصاد. چرا دروغگویی اینقدر که میگی 9 نماینده مخالفن همین الان 6 یا 7 نفر موافقن. بذارین کنار این اطوارهای سیاسی رو که مثلا بگی یه چیزی بارته
نا شناس 22 آبان 1395
سلام به هم استانی های عزیز.
لطفا به جای بحث های بی فایده کمی آستین همت بالا زده وبه جای تفرقه افکنی وخط گرو کشیدن های الکی به نمایندگان خود توصیه کنید تلمناطق آزاد شامل تمام مناطق استان مازندران شود یادتان باشد مازندران از خراسان شمالی تا دماوند تهران متعلق به مازندران بوده پس خواهشا صحبت از جدائی وبیوفائی نکنید ، مگر غیر این است که بندر امیرآباد ونوشهر هردو به استان مازندران تعلق دارد،واگر کمی از مردم ونمایندگان اصفهان یاد بگیریم که جدای از اختلافات درون استانی خود بحث منافع استانی مطرح میشود همه متحد ویکدل شده تل آن پروژه در استانشان محقق شود .درپایان،
چو مازندران نباشد تن ما مباد را جهت توسعه استان زمزمه کنیم.
-رونوشت به: تمامی نمایندگان استان مازندران
- مدیران ورؤسای محترم استان.
یاعلی . ارادتمند : موسی مهدوی آقمشهدی - ساری
نا شناس 21 آبان 1395
،با لجبازی حرف می زنی ، اگر یک انسان منصف پیدا شود می داند بهترین مکان برای ایجاد منطقه آزاد نه تنها در سطح مازندران بلکه در سه استان شمالی ،بندر امیرآباد می باشد چرا که تمام زیر ساختهای لازیم و هم چنین فضای لازم برای توسعه بیش از پیش را دارد حال آنکه بندر بابلسر و بندر نوشهر نه تنها زیر ساخت لازم را ندارد ثانیا زمینی برای توسعه این بندرهای های فوق العاده کوچک وجود ندارد و یا حداقل هزینه توسعه آن به علت گران بودن فوق العاده زمین در این دو منطقه تقریبا غیر ممکن است ،جنابعالی ظاهرا مردم بابل و غرب مازندران را صرفا با آب نبات چوبی تحریک می کنید وقتی زیر ساخت در این بندرها مهیا نیست و ثانیا امکان توسعه وجود ندارد سرمایه گذار در کدام زمین اقدام به تاسیس کارخانه کند تا اشتغال زایی و ثروت عاید مردم آن منطقه شود شاید صرفا آن بندرها را برای واردات خودرو های لوکس می خواهید تا قشر متمول که بخش کمی از مردم را تشکیل می دهند با واردات ماشین های لوکس به نصف قیمت مورد نوازش قرار دهید و عملا جایی برای اشتغال زایی و ایجاد ثروت برای جوانان بیکار و مردم مستمند آن منطقه باقی نمی ماند اما در بندر امیر آباد با زیرساخت عالی نه تنها هدف شما به دست می آید بلکه به علت راحتی صادرات ،زمین ارزان و فراوان سرمایه گذاران فراوانی جذب می شوند در نتیجه با توسعه صعنت و کارخانه زمینه اشتغال نه تنها جوانان استان بلکه جوانان کشور را فراهم می آید لطفا فرار به جلو نکنید و شما ابتدا با منطق آزاد حرف بزنید و نه با منیت.
حقگو 22 آبان 1395
همتون درد سوار شدن ماشینهای خارجی مدل بالا با قیمت مفت رو دارید و یا اینکه به فکر رای گرفتن از مردم دمدمی مزاج ،برای انتخابات آینده مجلس هستید.
احمد 22 آبان 1395
آپارتاید وتبعیض نژادی در آفرقای جنوبی هم منحل شد ولی استثمار وتبعیض در باره نیروهای شرکتی پابرجاست ولی همه دنبال بندر آزادن یکی نیست به داد ما شرکتی ها برسه
مازندرانی 22 آبان 1395
با سلام به هم استانی های غرب و شرق مازندران،خواهشا کمی با متانت نسبت به هم صحبت کنید،حیفه متعصبانه بخوایم در مورد این موضوع صحبت کنیم،ببینید انصافا اگه باندرامیرآباد به عنوان منطقه آزاد در مصوبه ی هیئت دولت به تصویب نرسه قطعا هم بنادر دیگه تایید نخواهند شد.بعدشم بندر نوشهر به گفته ی آقای احمدی مزایا ی بیشتری نسبت به باقی بنادر استان داره فکر کنم یه جورایی احساسی داره برخورد میکنه،غرب استان پتانسیل گردشگری داره پتانسیل به ذات داره.واقعا چشم انداز بلندی نسبت به گردشکری و توریسم وجود داره،در مقابل پتانسیل های کشاورزی و صنعتی کمی برخورداره،با یه استعلام از دفترهای شهرک صنعتیه شهرستان ها در غرب استان به راحتی میتوان متوجه شد،نکته ی دیگه اینه که معمولا بحث منطقه ی آزاد مربوط به پتانسیل خاص کشاورزی یا صنعتی بودن اون منطقه یا استان همجواره،بنا به اطلاعاتی که دارم سمنان به سرعت درحال فوق صنعتی شدنه و امیر آباد یکی از پازل های مهم سمنان به حساب میاد،بحث امیرآباد دستور صریح خود آقای روحانی و مسئولان ارشد صنعتیه،دولت تاییدش کرده و لابی های مجلس هم انجام شده،همه چی تموم شده،اصلا دلیلی نداره نسبت به هم توهین کنیم،منطقه ی آزاد امیر آباد پازلیه که مسئولان ارشد تصمیم گرفتند برای فاز نهایی صنعتی شدن سمنان.
غرب مظلوم 24 آبان 1395
دیگه با خوردن حق منطقه آزاد بندر صد ساله نوشهر ما دیگه چاره ای جز جدایی نداریم.چون تمام امکانات زیر بنایی را بردند شرق استان.مردم غرب مازندران با این جرقه آخری حتما منفجر میشوند.انشا الله ما که استان جدید شدیم.شما هم هر تالابی را در مرز گلستان منطقه آزاد بکنید.مردم مازندران حاضرند از منطقه آزاد بگذرند اما از ستم ساری رها بشوند و استان شوند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.184 seconds.